Saturday 22 September 2012

Kebebasan Bersuara Dan SUARAM


1. YAHUDI. Sejak zaman Nabi lagi mereka sudah memusuhi Islam dan tercatat dalam Al-Quran tentang perkara ini. Memang tidak mustahil perkara ini boleh terjadi di Malaysia kerana Yahudi sangat takut dengan perkembangan Islam di negara kita.

2. SUARAM atau Suara Rakyat Malaysia telah disiasat kerana didakwa mendapat dana asing yang melanggar undang-undang bagi menjalankan aktivitinya.Sumber yang dikatakan itu didakwa datangnya daripada Yahudi yang sangat memusuhi Islam dan mahukan perpecahan di kalangan rakyat Malaysia.

3. SUARAM sudah bertahun lamanya memperjuangkan hak kebebasan bersuara rakyat Malaysia. Mereka menggunakan simpati HUMAN RIGHTS untuk memancing orang ramai untuk bersuara.

4. Kadang-kadang kebebasan bersuara itu perlu seperti mengecam tindakan Yahudi yang menghina Islam, menentang Malayan Union ketika zaman tuntutan kemerdekaan dahulu. Perkara masuk akal boleh disuarakan bagi mendapatkan hak yang sewajarnya.

5. Lain pula terjadi apabila hak kebebasan bersuara diberikan kepada semua orang terutamanya mereka yang tidak patut membiak di dalam kehidupan kita. Contohnya, Persatuan Gay, Lesbian, Transgender bersuara meminta hak mereka diberi perhatian dan mereka diberi hak mengamalkan tabiat mereka. Jika melihat HAK KEBEBASAN BERSUARA, tidakkah mereka juga berHAK untuk bersuara?

6. Setiausaha Negara Amerika Syarikat, Hillary Clinton berkata AS tidak berupaya mengambil tindakan kepada penerbit filem "Innouncence Of Muslims" kerana menghormati kebebasan bersuara. Kita nak kata apa dengan perkara ini kerana semua orang berhak berkata apa yang mereka suka!

7. Kadang-kadang ada orang sangat tertarik dengan perjuangan ala baru yang inginkan perubahan. Demonstrasi dilihat sebagai satu bentuk 'perjuangan yang suci' yang benar belaka, tetapi mereka tidak melihat dari kaca mata Yahudi yang seronok melihat perpecahan umat dan hura-hara.

8. Memberi hak kebebasan bersuara kepada semua orang boleh memberi kemudaratan dan memakan diri sendiri.

9. Mudah-mudahan Allah memberi ruang kepada pihak berkuasa untuk membongkar rahsia jarum Yahudi di Malaysia. Semoga Allah selamatkan Malaysia daripada cengkaman Yahudi.

PERSOALAN : SIAPA WAKIL YAHUDI DI MALAYSIA?

0 comments:

Post a Comment